Wednesday, August 13, 2008

in memories....


Mlm tadi aku dikejutkan dgn pangilan talipon dari adik aku di kampong yg memaklum Maksu aku dah kembali kerahmatullah... sedey, aku x dapat balik... besok aku ada delivery, 2 hari di Labuan.. then minggu depan taklimat dgn IPD's di seluruh Sabah bermula dari 18/08/2008 hingga 22/08/2008...... huhuhuhuhuhuhu


Aku re-post smola entry aku yg lepas... (semoga Maksu tenang di sana - Alfatihah)


Cari Apa Tue...?


Tringat satu kejadian masa aku kat kg dulu... masa tu kalau x salah aku musim buah pelam / buah mangga .. menyicah siot x hengat... aku dok lepak kat tepi bendang ngan Maksu, mak aku, arwah ayah aku dok sedap menyicah atas pangkin bawah pokok pelam tu... angin yg mai tu plak kuat jugak..perghhh ... syokk wooo !!!

Tiba2 maksu aku kata perot dia memulas... adoiiii.

"Cepattt pegi buang karang berlambak plak kat ataih pangkin neh" kata mak aku

Dia pon apa lagik dengan gagahnya berlari untuk melepaskan hajatnya tuh.... sambil tu kami melayan pelam lagik !!!!

Tengah dok sedap menyicah Paksu pula datang cari Maksu nak ajak pi pasar malam, time tu Maksu dah selesai melepaskan hajat... tapi kami tgk Maksu tu mcm dok tgh mencari sesuatu.. kehulu.. kehilir gagau dalam semak tu !!!

Aku tanya... "cari apa tu?"

Maksu jawap, "hang toksah dok sibok lar, makan buah pelam tuh diam2 !!!

Lepas tuh dah Maksu cari tak jumpa dia terus naik atas motor nak pi pasar malam. Maksu pesan, "hampa kalau jumpa benda aku tu tolong simpan na !"

Paksu mencelah "tu yg dok kat ataih bahu hang tu apa kebenda nya ?"

Rupa2nya Maksu cari seluar dalam dia.... hahahahaha !!! Kami pakat2 gelak kat dia...!!!

Aku cakap.. "tu laaa... orang tanya x nak bg taw !!!

Nasib baik lar Paksu nampak, kalau idak sure bawak pi round seluar dalam atas bahu dia kat pasar malam.. dah tentu riuh satu kampong nanti... miahahahahaha !!!!!

3 comments:

aku la ros said...

al fatihah.... moga rohnya dicucuri rahmat.. takziah dari ros...

floweristachantress said...

al-fatehah...

sedih pulak baca kisah kelakar tu.. semoga roh dia di kalangan org2 yg beriman... ameeennnnnn

sue cipot said...

setiap yg hidup pasti akan berpulang jua..

al -fatihah