Thursday, September 11, 2008

...promptitude cavity...

Hari neh Tuan Tanah Kedaung nak ajak penghuni tanah semua meninjau satu situasi yang begitu sinonim dengan orang-orang kita... kebelakangan ni kita dok dengaq bank kena rompak, kedai emas kena rompak, kedai pajak kena rompak... senang jer kena rompak.. kenapa ?

..... cuba kita jenguk-jenguk dalam bank ker, kat pajak gadai ker.. kat kedai emas ker.. tgk mcm mana lar gayanya securiti yang diletakan, adakah benar-benar untuk menjaga keselamatan tempat tersebut atau hanya sekadar untuk mencantikan panorama di dalam tmpt tu saja.... mana tidaknya "statue bernyawa" pasti menarik minat pelanggan..!!!


Kita penah tgk aksi2 dalam filem, securiti semuanya berbadan sasa, tangkas dan bertenaga... senang jer rompakan dapat di patahkan.. secara logik lar, tapi di negara kita ni asal ada jer.. dari umo belasan tahun hingga lar ke atok-atok yg sepatotnya dok kat rumah jaga cucu...! Kesian Tuan Tanah Kedaung menengoknya.....

..... atau mungkin juga menyahut seruan kerajaan supaya bijak berbelanja jadi untuk merialisasikan matlamat kerajaan, itu lar securiti yang paling menjimatkan....!!!

Paraaaahhhhhhhhhh...!!!

2 comments:

floweristachantress said...

hohohoh dah lama jugak menengokkan benda nih.. mcm kat sini ada sekali tu dpt security "doctor-specialist-tuk-diri-sendiri" lah pulak.. tah pe hapa.. kitorang buat report kat tokeh security tu.. then dia tukar org.. sekali tukar pakcik pencen lah pulak.. iskk.. pas contract abis kitorang tukar company lain jer.. ni yg baru ni alhamdulillah lom ada problem lagi

Mem Aluya said...

Tedah :|