Wednesday, October 8, 2008

kalau dah kaki....


...petang raya ke3 ari tuh aku dah mati kutu, x tau apa nak buat... sambey aku dok belek2 batang pancen Lady menegur....
"pegi lar, nanti x dapat tido malam pula"
....aku apa lagi, lampu ijau dah dpt.. tros angkat tipon call Guman , "malam ni lepas magrib, jgn lopa bawa rambat (jala) nak cari gemurak (ikan belanak) buat umpan..!"
lepas magrib Guman bersama U-ti sampai rumah aku... berbekalkan nasi impit, kueh raya.. tros ke Kuala Bolong dgn penuh harapan..
"jom balik wer, nyamok pong banyak neh..", bebel U-ti setelah 2 jam lebey umpan gemurak idup x bersentuh...
Guman cuma ketawa melihat karenah U-ti yg tak sabar tuh... kueh raya dah nak abis.. ikan x naek lagik !!!
...jam 11:20pm pancen U-ti bergegar.... kelam kabot dia tarik.... "pelan-pelan.. main dulu, kasik release spool..", jerit Guman..
...di tgh kuala terdengar hamburan air... mangsa cuba melepaskan diri...
"putusssssssss...........siooooooooooootttttttttttt ........argggggggggggghhhhhhhhh..!!!!", jerit U-ti hampa....
....mcm tu lah kalau x sabar.... kan dah terlepas bisik ati aku... bimbang putus aku tros tukar perambut steel 2 depa... harap2 20lb steel dpt bertahan....
...beberapa eko kerapu yg naek setakat ni... but gred A masih x menunjukan diri....
11:43pm...... Shimano Titanos GT2000 aku menjerit sakan.......... hampir 20 minit lebey bertarung.. akhirnya tewas juga mangsa yg meragut gemurak idup aku tuh....
Abu Garcia - Ambassadeur 9000CL juga tak menghampakan aku bila berjaya mendaratkan 4kg lebey Siakap puteh..... besarr tuuuuuuuuuuu...


.... Gee, tlg nengok jante ker tino specis neh.... penat aku ngangkat, lengoh tangannnnnn

2 comments:

Mem Aluya said...

Huiyooo... baru perasan. Besar tul ikan tu. Seronok ratah tu :)

floweristachantress said...

ayseh.. baru pasan soh tgk gender ikan tu..

kalau ikan siakap susah sket.. kena amik sample dari dlm perut dia tgk sperm ke telur.. tp biasanyalahkan.. siakap nih sex reversal.. agak2 kalau 2 or 3 kilos ke bawah dia jantan.. kalau naik sampai 4 kilo ke atas tu biasanya betina