Friday, March 27, 2009

Sejenak bersama Tok Kedah


Pagi semalam Safia bangun menangis bertanyakan bila dapat jumpa Tok Kedah lagi (Safia namakan mak aku sebagai Tok Kedah)...!!! Aku tergamam nak jawab apa pun tak tau... Lady kata pertengahan tahun ni kita balik, amboi aihhhh sedap dia bercakap.....!



Alhamdulillah kembar berdua tu semakin berisi... si Iqbal berat 3.8kg dan si Naufal 3.1kg.. tgk lar makin tombam-tombam depa berdua tu.. tapi yg sakit nya siang depa tidoq nyenyak... malam plak aduiii aihhh... tak dapek den mengonangkan nyer... depa pakat-pakat berganti 'berkaraoke' berjaga malam sampai ke pagi.... huhuhuhuhuhuhuhuhuhu..


Ari tuh kira baguih lar jugak time bebudak coti skolah... ada tukang jaga bganti-ganti, tu pun bukan nya reti sangat.. sama naik jer ngan bebi tuh..!

Masa mak aku nak balik ari tuh Kak Long menangih tak bagi tok dia balik.... mana tidak nya, dalam ramai-ramai anak aku dia yang paling rapat dengan tok Kedah..... bantai mak aku yang dok pakai selalu selama dia di Sabah, Kak Ngah peluk tiap-tiap malam sampai hari ni, tak bagi basuh pula tu.... kesian jugak menengoknya !

Aku bawak mak aku pi jenguk kat "Jamilah Enterprise".... mak aku kata, " naik juling mata masuk dalam tu... tak tau mana nak pilih !"

"hat yang tu cantik jugak tapi besaq sangat"

.....sempat jugak dapat kawan dari Kuantan ka mana ka aku pun lopa dah kat dalam tu... nyembang sakan depa... ghamai sungguh ghupa nya orang2 semenanjung beranak di Sabah.. tu sedara mara, ibu bapa datang jenguk anak bersalin ceritanya...

"Oooo macam ni ka depa dok tempah rantai tangan ni..."


..."nak ambik yang mana satu pun tak tau ni"... aku kata,"mengkalu pakai dah tentu nak kena tunjuk, nanti org tak tau yg kita pakai !"... betui jugak... hehehehe


tediaaa.... dah mola borong tu... pilih jangan tak pilih..

"Makcik beli naa sebanyak duit"

Aku dah nawaitu nak bagi mak aku merasa gelama sungai bolong, 3 hari sebelum mak aku nak balik aku pi mancing dengan abg Long

....alhamdulillah dah memang jadi rezeki mak aku nak merasa gelama.. sebesar slipar jopun tu !

..hari nak balik tu bergambaq sakan lar dengan tok depa..

"ni mengkalu abg Long dok ataih riba tok ok ka ?"



IsyaAllah.. kalau ada rezeki dalam tahun ni balik lar aku anak beranak ke semenanjung !

********************************************************************************

Note**

Masa kita kecik-kecik dulu mak kita yang dok jaga kita.... hingga lah sekarang sampai keanak-anak kita pun mak kita tetap jaga....... 2 bulan mak aku di Sabah sementara menunggu Lady sihat sikit.

No comments: