Wednesday, May 14, 2008

rezeki malam tadi.......

...dah 3 malam aku tak boleh nak tidoq, dok pikiaq awatnya tak dak sekoq pun yang mengena.. bley jadik gila neh.. huhuhuhuhu


"Hallo...Assalamualaikum Guman, hang dok buat apa tuh ? Kalau dok saja elok jom ikut aku kita pi huluq apa2 yang patut kat muara sana..!!", buat serkap jarang kot-kot ada yg nak ikot... normaly tak pernah lagi ada yang menolak ajakan aku neh...


"wa'alaikumussalam, haaaaaa elok sangat lar tuh, aku pun dah lama tak turun neh.. errr udang macam mana ?"


"yang tuh tok sah risau, aku dah pesan dgn si Mus... on d way kita ambik nanti..!!"


......berbekalkan Daiwa Crosfire A - CF3550A dan Seahawk Sport - SP3000, bergerak ke lokasi bersama Guman pada jam 9.45 mlm dan dalam perjalanan singgah ketempat si Mus untuk ambil udang hidup...


sampai ke muara dah jam 10.30 mlm, alamak air dah surut... mcm mana neh.. dlm jadual air setinggi 1.8m pd jam 10.00 mlm dan surut hingga ke 1.3m pd jam 12.00 mlm, tak bley pakai jadual air neh ... huhuhuhuhu


...tawakal jer lar, mana lar tau kan untung sabut timbul... pasang jugak umpan jgn kira.. janji huluq panceng tuh..



alhamdulillah, tak sampai 15 minit dah naek semilang... dan dlm masa 1 jam saja 5 ekor semilang berjaya didaratkan... tak menghampakan, aku tgk Guman tersenyum riang....



malam tu saja dlm masa 2 jam 7 ekor semilang yang kami dapat besar-besar juga neh, lepas lar buat kari semilang + timun.. perghhh sedap tuhh..



kami tak tunggu lama... nak buat apa banyak2 semilang kan... so bergerak pulang jam 12.15 am....


Lady tersenyum meleret di muka pintu menyambut aku pulang... mana kan idak, ada habuan untuk dinikmati besok hari.


"besok pagi bangun awal, beli timun, cili besar, bawang besar, rempah kari ikan....!!", pesan Lady sebelum tido....

"yer lar... gerak tau..!!"

...tido dan bermimpi kari semilang + timun.. perghhh

2 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

wah masak lemak cili api....fuyooooo tapi kmok tak reti siang ikan selalu suruh abg atau suruh apek pasar jerr...hehehhee

~ beaber ~ said...

perghhh besar besar semilang tue ...


heheheheehe