Wednesday, May 14, 2008

...santai 11 Mei 2008

...bangun pagi tu aku terkebil-kebil sambey berfikir apa aku nak buat ari neh.... mmmmmm mother day, 1st call my mom dulu tanya khabar then call my mother in law pulak, terkejut puan Sumi x pernah menantu call pepagi buta cegini, lagi pun menantu yg satu neh memang jarang call, buang tebiat ker apa..

...jadi nak gembirakan Lady serta budak-budak dan dalam masa yg sama untuk kepentingan aku juga, aku bawak they all pegi bersantai, mandi manda ke Sekudung, Tuaran.... beli ikan dan beli udang.. buat BBQ kat sana... pergggggghhhhh.. !!!!
...bb sampai jer tros terjun dalam air... soka nya dia jumpa air... Lady spt biasa sibuk dgn ikan-ikan dan udang yang nak dibakar... aku plak dalam masa yg sama sibuk ngan batang panceng aku... wakakakakaka

"abang long, kak ngah... tolong ibu cari kayu nak bakar ikan...!!", aku bersuara...




... ni satu yg aku paling soka ngan anak-anak aku, tanpa persoalan tros ligat mencari kayu dan ranting2 kering untuk bahan bakar ikan..

....aku plak asyik sgt dgn btg panceng sampai lopa nak amik pic Lady tgh bakor ikan.. huhuhuhu

sedar sedar dah siap dibakar....

"meh lar pekena ikan bakor neh, ikan kat laut tuh tak der hari neh, balik kg...!!", seloroh Lady kpd aku yg tgh dok syok manceng....

... memang betol dari aku sampai hingga kan siap ikan dibakar, sekor pun tak menyentuh panceng aku.. huhuhuhuhuhuhuhu... !!!


.....seronok tengok Lady melayan karenah anak-anak aku makan ikan bakor cicah air asam... perghh.. memang sodap.....

.....sampai kepetang lar jugak aku melepak melayan anak-anak aku.....

lepas jam 5 ptg baru lah bergerak pulang tapi BB yang becok mulutnya masih lagi tak puas mandi..


"bb bolom lagi mandi ni ayah, jom lar ayah mandi ngan bb... jom lar !!"
"dah petang ni bb, kejap lagi dah gelap... nanti kita datang lagi, kita mandi puas, puas yer sayang..!!"

"yer lar ayah... tapi ayah janji tau, bb nak mandi dengan ayah, ayah bolom mandi dgn bb...!!"


"ayah janji sayang, tapi bb kena janji juga dgn ayah, bb jgn nakal2, bb kena dengar ckp ibu yer sayang..."

...anak-anak sekarang memang beruntung, apa saja yang dihajati pasti tertunai.... aku seronok melihat anak-anak aku membesar di depan mata...!!!!!!!!!

----------------------------------------------------------------------------------------
**** semasa zaman kejahilan aku dulu :-
"mak tolong lar bg tau ayah, ajak pi mandi kat Pantai Merdeka hari minggu ni..!!"
"awatnya ancik, dah tak reti pi sendiri ka.. pi lar bagi tau dgn ayah tuh.. !"
...alamatnya terkuburlar impian nak pegi mandi laut huhuhuhuhuhu

3 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

arwah emak dan abah kmok activity hujung minggu mmg tepian pantai jerr...arwah mak tu dulu suka sampai bawak periok nasi gan lesung batu wat sambal belacan di tepian pantai...hahahahah

Mademoiselle Cynicleopetra said...

btw tu senak awat hang pi bakar pokok tu...aduhai yang nih nak kene rotan gan den...siap BBq kat pokok tu...aduhai sayu hati tgk pokok itu...sib baik tak terbako pokok tu keseluruhannya...

~ beaber ~ said...

kat mana tu wehhh area mana hang pi wat bbq itewww??