Tuesday, July 15, 2008

soka sangat lar tuh....


...ari minggu baru neh aku buang rambut abg long yg dah panjang seghuper hippies lari darik ghumah...
rimas kata Lady then dia mintak aku repair rambut abg long tuh...
..aku apa lagik, dgn penuh keyakinan letak mesin boh # 1, zrreeeetttttt..... selesai masalah..
"aduhai apa lar salah abg long neh kena tarah, kot yer pun buat lar bagi senonoh sket", rungut Lady...
aku saja jer.. tringat zaman kejahilan aku dolu-dolu, rambut bulu penyapu menjadi kegilaan.... kalau lah sekarang aku sendiri yg berambut cegitu nti org ckp org tua x sedor diri pulok, x pong bertebiat ker haper....
"ingat abg long, jgn sekali-kali buat budaya yg x mendatangkan pekdah mcm neh, buang masa, malu ibubapa, x der moral.. bla...bla..bla..", aku berkhutbah panjang lebar kat abg Long...
....abg Long aku tgk mengangguk jer, ntah paham ntah idak, but aku yakin anak-anak skrg jika didik dgn nilai yg murni dgn penuh kasih sayang, insyaAllah menjadi anak yg soleh...

then aku buang kasi abis, biasalar like father like son !

"ayah, abg Long rasa kan kalau janggut ayah tu di trim nampak bertambah hensem sket..!"
..kembang idung aku dgr pujian abg Long, sambey aku ulurkan mesin rambut kpd abg Long..

"elok-elok trim aaa... abg Long ", dgn selamba abg Long memulakan operasi pembersihan...zrrrreeeeettttttt.......

"dah selesai ayah", sambil abg Long ketawa mengekek...

"ni bukan trim... ni kasik licin janggut, aduii aihhhhhhhhhhhh"

...dgn alasan yg tidak kukuh maka tergadai lar janggut aku dikerjakan abg long.... huhuhuhu

2 comments:

aku la ros said...

teringin gak nak tgok wajah penuh senak lutut.. selalu show gmbar sepruh muka jer..

floweristachantress said...

hahahhaha kelakarlah abg long nih.. :))