Friday, July 11, 2008

unadulterated....


"ayah jaga ibu tau, bb nak macak neh..!!", bb menegur aku malam tadi yg tgh leka membaca paper..

....apa mimpi bb neh, naek heran aku dibuatnya, x pernah2 bb berkelakuan mcm tu, "masak sedap2 yer bb, ayah dah lapor neh..!", aku berseloroh...

"tapi kan kenapa bb x kasi jer ibu memasak ?"

"bb kan nak jadi kakak, kena lar pandai macak... kecian ibu, nak dapat bb kecil..!!"

...tercengang aku sambil menjeling Lady yang tgh dok melipat kain baju... Lady hanya tersenyum memandang aku.

"rasa x sedap badan lar, tolong hantar pegi klinik..!", pinta Lady.

...terus aku capai kunci kereta sambil memesan ,"abg long, kak ngah, tolong jaga bb yer.. ayah nak pegi klinik jap, ibu demam...!"

di klinik... "tahniah, encik bakal mendapat ahli keluarga baru, usia kandungan baru 10 minggu 1 hari..!!"

Allahhuakbarrrrrr......... !!

... sampai di rumah aku terus memeluk bb, "sayang anak ayah..!! "

"ayah pun sayang abg long dan kak ngah juga, ayah sayang semua anak2 ayah..!"
...dalam kesibukan aku selama ini lansung x memberikan tumpuan lebih kepada keluarga, hinggakan saat yang penting mcm ni pun aku x perasan.....!!!

4 comments:

sue cipot said...

lallalalaaa tu lah tu ari sue ckp xnak pcaya.. org tau lah..
yeyeyeye nak dpt ank buah baru yeyeye

aku la ros said...

tahniah!...

floweristachantress said...

wah!!! tahniah tahniah!!

Mem Aluya said...

Alhamduliilah.